بادی اسکن ( ایکس ری بدن انسان )

بادی اسکن یا ایکس ری بدن انسان، محصول دیگری از انواع دستگاه‌های ایکس ری می‌باشد که برای بازرسی و شناسایی اشیاء غیرمجاز در بدن انسان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
عملکرد و کاربرد دستگاه ایکس ری
با بهره‌گیری از این دستگاه، امکان کشف محموله‌های غیرمجاز که با چشم غیرمسلح قابل رویت نیستند وجود خواهد داشت. سازمان‌های نظامی، واحدهای حراست در ارگان‌های دولتی،‌ فرودگاه‌ها، خطوط مرزی هر کشور و اماکن مشابه، برای جلوگیری از ورود و خروج وسایل ممنوعه از بادی اسکن استفاده می‌کنند. به بیان دیگر شناسایی هرگونه ماده پرخطر، غیرقانونی و یا قاچاق در بدن انسان، از مهمترین وظایف این دستگاه می‌باشد.
بررسی و تشخیص موارد فوق الذکر با کمک اشعه ایکس صورت می گیرد. عملکرد دستگاه به گونه ای است که با عبور هر فرد از دروازه، تصویر واضحی از محتویات احتمالی داخل بدن نمایش داده می‌شود. به این شکل متصدیان دستگاه با نظارت دقیق بر روی مانیتورها قادر به کشف هر مورد غیرمجازی خواهند بود.

به طور کلی اشعه ایکس در صنعت پزشکی با هدف تصویربرداری از اعضای بدن نیز کاربرد بسیاری دارد. ولی باتوجه به میزان اشعه مورد استفاده برای شناسایی دقیق‌تر، احتمال آسیب رسانی به سلامت جسمی افراد وجود خواهد داشت. از این رو تهیه بادی اسکن یا ایکس ری بدن برای استفاده در هر دو حوزه پزشکی و امنیتی نیاز به صدور مجوز از مراجع ذیربط داخل کشور دارد.

امروزه بادی اسکن‌ها در اماکن مورد نظر و با رعایت اصول و قوانین هر کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند. دستگاه‌های متعدد دیگری نیز وظایفی همچون شناسایی و کشف محموله های غیرمجاز در وسایل نقلیه وخودروهای سنگین را برعهده دارند. این محصولات با عنوان ایکس ری خودرو شناخته می‌شوند. گروه پادیس به عنوان ارائه دهنده انواع دستگاه ایکس ری بدن انسان، ایکس ری بازرسی خودرو و ایکس ری کیف و چمدان، همراه مطمئن کسب و کارها برای ایجاد امنیت و آرامش می‌باشد.