گیت بازرسی چیست؟

تامین امنیت اماکن حساس و پر تردد همواره از دغدغه‌های اصلی مدیران و مسئولین حراست بوده است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، ابزار و ادوات مختلفی برای ارتقاء سطح امنیت به وجود آمده‌اند. گیت بازرسی یکی از تجهیزات حفاظتی پرکاربرد به شمار می‌رود که نقش موثری در کنترل ورود و خروج افراد و جلوگیری از حمل اقلام غیرمجاز دارد.

این راهنمای جامع خرید، ضمن معرفی انواع گیت بازرسی و کاربردهای آنها، به شما در انتخاب بهترین گزینه بر اساس نیازتان یاری خواهد رساند.

گیت فلزیاب ( گیت بازرسی ) ابزاری به منظور بازرسی بدنی افراد در کسب و کارهای بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. هدف از طراحی این محصول، کنترل دسترسی و نظارت بر اشیای همراه مهمانان، پرسنل و مراجعین می‌باشد. در واقع این گیت، دروازه ای فلزی است که افراد برای ورود و خروج از یک مکان ملزم به عبور از آن هستند. این دستگاه مجهز به سنسورهای حساس به فلز بوده و در صورت حمل هرگونه اقلام فلزی توسط فرد عبوری، آلارم هشدار به صدا در می‌آید. امروزه ارگان‌های بزرگ برای کنترل تردد افراد در طی روز از تجهیزات مختلفی بهره می‌گیرند. یکی از این تجهیزات، گیت فلزیاب یا گیت بازرسی می باشد. این محصول با ایجاد میدان مغناطیسی مشخصی، امکان شناسایی مدارهای الکتریکی، انواع فلزات و تلفن همراه حتی در صورت خاموشی را میسر می‌کند. همچنین با تنظیم میزان حساسیت این گیت، می‌توان فلزات کوچکی در مقیاس یک پیچ را نیز شناسایی کرد.

مشخصات گیت‌های فلزیاب

استانداردهای مورد استفاده در این گیت‌ها،‌ شرایط لازم برای نصب آسان و راه اندازی در محیط‌های مرطوب و محیط‌های پرگرد و غبار را دارد. گیت فلزیاب مجهز به نقاط حساس و زون‌های مختلفی برای تشخیص اشیاء غیرمجاز بوده و در هر مدل از این گیت‌ها میزان حساسیت و تعداد زون‌ها با یکدیگر متفاوت می‌باشند. حال هر مجموعه به فراخور نیازمندی‌های خود می‌تواند یکی از انواع گیت فلزیاب را انتخاب نماید. مزیت گیت فلزیاب نسبت به راکت‌های بازرسی،‌ سرعت عملکرد آن می‌باشد. اماکن پرتردد، وزارت‌خانه‌ها، سفارت‌ها، ارگان‌های دولتی و نظامی، بانک ها و صندوق امانات، همگی گزینه های خوبی برای استفاده از این گیت خواهند بود.

هر کدام از گیت‌های فلزیاب با کاربری گیت بازرسی دارای امکانات و قابلیت‌های متعددی هستند. انتخاب دستگاه‌ها با توجه به نیاز یک مجموعه، میزان بودجه مورد نظر و اندازه فضای مورد نظر صورت می‌گیرد. برای انتخابی آسان و منطبق با نیاز کسب و کار خود، راهکار کنترل تردد افراد را به شما معرفی می‌کنیم. با اجرای این راهکار، یک پلان اختصاصی برای سازمان شما در نظر گرفته شده و با توجه به فاکتورهای فوق‌الذکر سخت افزار و نرم افزارهای مرتبط ارائه می‌گردند.

انواع گیت بازرسی فلزیاب

گیت‌های بازرسی فلزیاب را می‌توان بر اساس معیارهای مختلفی دسته‌بندی کرد.

تعداد زون: تعداد زون به تعداد بخش‌های حساس به فلز در گیت بازرسی اشاره دارد. هرچه تعداد زون ها بیشتر باشد، دقت دستگاه در تشخیص فلزات افزایش می‌یابد. مدل‌های رایج گیت بازرسی فلزیاب معمولاٌ دارای 6، 18 و 33 زون می‌باشند.

  • گیت بازرسی فلزیاب تک زون: این نوع گیت ساده ترین و ارزان ترین مدل بوده و فقط می تواند وجود فلز را در یک نقطه خاص تشخیص دهد.
  • گیت بازرسی فلزیاب چند زون: این مدل ها دارای چندین زون حساس به فلز در ارتفاعات مختلف بوده و می توانند محل دقیق فلز همراه فرد را نیز مشخص کنند.

نوع کاربری:

  • گیت بازرسی فلزیاب دستی: این مدل ها قابل حمل بوده و برای بازرسی افراد در مکان های موقت مانند ورودی مراسم و یا بازرسی بدنی مورد استفاده قرار می گیرند.
  • گیت بازرسی فلزیاب ثابت: این مدل ها در مکان های ثابت مانند ورودی فرودگاه‌ها و یا ایستگاه های مترو نصب می شوند.

نحوه عملکرد گیت بازرسی فلزیاب

گیت بازرسی فلزیاب با استفاده از سنسورهای مغناطیسی، میدان مغناطیسی در اطراف خود ایجاد می‌کند. هنگامی که فردی از گیت عبور می‌کند، اگر جسم فلزی همراه داشته باشد، میدان مغناطیسی گیت را مختل می‌کند و این امر توسط سنسورها شناسایی شده و آژیر خطر به صدا در می‌آید.

کاربردهای گیت بازرسی فلزیاب

این دستگاه‌ها در مکان‌های مختلفی برای ارتقاء سطح امنیت مورد استفاده قرار می‌گیرند، از جمله:

  • فرودگاه ها
  • ایستگاه های مترو
  • مراکز دولتی
  • زندان ها
  • مراسم و رویدادها

مزایای گیت بازرسی فلزیاب

  • بازرسی سریع و غیرتهاجمی: گیت های بازرسی فلزیاب به افراد اجازه می دهند تا بدون نیاز به توقف و بازرسی بدنی، از گیت عبور کنند.
  • دقت بالا: گیت های بازرسی فلزیاب مدرن از دقت بالایی در تشخیص فلزات برخوردار بوده و می توانند فلزات کوچک و ظریف را نیز شناسایی کنند.
  • قابلیت تنظیم: می توان حساسیت گیت را بر اساس نیاز تنظیم کرد.
  • ایجاد بازدارندگی: وجود گیت بازرسی فلزیاب می تواند به عنوان عامل بازدارنده برای افراد متخلف عمل کند

عوامل موثر در انتخاب گیت بازرسی

انتخاب گیت بازرسی مناسب مستلزم توجه به چند عامل کلیدی است که در ادامه به شرح آنها می پردازیم:

1. نوع مکان و سطح امنیت مورد نیاز:

اولین گام در انتخاب ، تعیین سطح امنیتی مورد نیاز برای آن مکان است. برای اماکن با سطح امنیتی متوسط مانند ادارات و سازمان ها، گیت فلزیاب با تعداد زون پایین تر کفایت می کند. اما برای اماکن با سطح امنیتی بالا مانند مراکز نظامی و فرودگاه های بین المللی، استفاده از گیت بازرسی اشعه ایکس ضروری است.

2. حجم تردد:

مورد مهم دیگر، میزان تردد افراد در آن مکان می باشد. برای مکان های پرتردد، نیاز به گیت بازرسی با سرعت عبور بالا و قابلیت تشخیص سریع وجود دارد.

3. بودجه:

قیمت گیت های بازرسی با توجه به نوع (فلزیاب یا اشعه ایکس)، تعداد زون، برند و امکانات جانبی آن ها متغییر است. لذا تعیین بودجه در نظر گرفته شده برای خرید این تجهیز حائز اهمیت می باشد.

4. قابلیت های جانبی:

برخی از گیت های بازرسی مجهز به امکانات جانبی مانند سیستم شمارش تردد، تفکیک جهت عبور (ورود یا خروج)، اتصال به سیستم های کنترل دسترسی و … می باشند. انتخاب این قابلیت ها بر اساس نیازهای خاص هر مکان صورت می پذیرد.

نکات مهم در هنگام خرید گیت بازرسی

هنگام خرید گیت بازرسی، توجه به نکات زیر ضروری است:

  • استانداردهای ایمنی: اطمینان حاصل کنید که گیت بازرسی مورد نظر، از استانداردهای بین المللی ایمنی در برابر اشعه (در صورت گیت بازرسی اشعه ایکس) برخوردار باشد.
  • خدمات پس از فروش: گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر، از عوامل مهم در انتخاب گیت بازرسی

قیمت گیت فلزیاب

قیمت گیت فلزیاب به عوامل مختلفی مانند نوع (فلزیاب یا اشعه ایکس)، تعداد زون، برند، امکانات جانبی و کشور سازنده آن بستگی دارد. جهت استعلام قیمت به روز این دستگاه ها می توانید با مجموعه پادیس تماس بگیرید.