نرم افزار پارکینگ ( پلاک خوان )

نرم افزار پارکینگ یا ‌نرم افزار پلاک خوان از دیگر زیر سیستم‌های سامانه کنترل تردد پادیس می‌‍باشد. با استفاده از این ماژول امکان نظارت و کنترل بر تردد خودروهای سازمان، پرسنل، میهمانان و مراجعین به سهولت میسر می‌گردد.

مدیریت پارکینگ و نظارت بر تردد خودروها همواره یکی از امور مهم تلقی می‌شود. چرا که باید در کوتاه‌ترین زمان امکان ثبت اطلاعات هر خودرو به همراه راننده فراهم گردد. دقت و سرعت عمل یک نرم افزار نقش مهمی در جلوگیری از ایجاد ترافیک و اخلال در نظم پارکینگ‌ها برعهده دارد. ثبت و ذخیره داده‌های ورود و خروج وسایل نقلیه، محاسبه مدت زمان حضور در یک مجموعه و ارائه دسترسی برای تردد هر خودرو بخشی از امکانات این نرم افزار می‌باشد.

اما کلیه موارد فوق‌الذکر هنگامی نتیجه مطلوب را خواهند داشت که یک نرم افزار در ارتباط صحیحی با سخت افزارهای مورد نیاز یک پارکینگ باشد. ابزاری که از برای هوشمندسازی و مدیریت پارکینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.  انواع راهبند و دوربین پلاک خوان از این دسته هستند. نرم افزار پارکینگ سازمانی یا به تعبیری نرم افزار پلاک خوان، باتوجه به امکانات خود موجب سهولت در نظارت خودروها خواهد شد.

در واقع اطلاعاتی که از سخت افزارهای نصب شده تگ یا کارت و دوربین پلاک خوان دریافت می‌گردد در بانک اطلاعاتی مقایسه شده و طبق دسترسی‌های مشخص برای صدور مجوز ورود یا خروج تصمیم گیری می‌کند. از این طریق سیستم قادر به ارائه گزارشات جامعی به مدیران هر سازمان خواهد بود. کلیه امکانات فوق با قرارگیری کنار یکدیگر ساختار منسجمی با عنوان راهکار کنترل تردد خودرو را تشکیل می‌دهند که رضایت کاربران بسیاری را به همراه دارد.