Blue chip manager is unlocking a virtual locking mechanism to access shared cloud resources. Internet concept for identity & access management, cloud storage, cybersecurity and managed services.
مقالات

سیستم کنترل تردد اختصاصی و مزایای استفاده از آن


سیستم کنترل تردد اختصاصی

انتخاب بهترین سیستم کنترل تردد و بازرسی یکی از دغدغه‌های اصلی سازمان‌ها برای افزایش امنیت و نظم‌دهی به ورود و خروج مراجعین یا پرسنل می‌باشند. امروزه شاهد استقبال بسیاری از شرکت‌ها و ارگان‌های خصوصی و نهادهای دولتی برای تجهیز کسب و کارها و تامین امنیت و نظم هستند. نکته‌ای مهم که با انتخاب سیستم کنترل تردد و راهکار اجرای آن رابطه مستقیم دارد. اما سفارشی‌سازی سیستم کنترل تردد در یک سازمان چه نقشی در موفقیت آن دارد؟ برای پاسخ به این سوال، در ادامه به بررسی جوانب گوناگون آن خواهیم پرداخت.

سفارشی‌سازی یا قالب آماده ؟

با جستجوی کوتاهی در بستر اینترنت، فضای مجازی و بازارهای مرتبط به حوزه کنترل تردد و امنیت در می‌یابیم که تنوع محصول بسیار زیاد می‌باشد. از طرفی برندهای مختلفی برای جذب کاربران انواع گوناگونی از سخت افزارهای مورد نظر را عرضه کرده اند. حال با وجود این تنوع، در زمان انتخاب سخت افزار مناسب برای سازمان خود به مشکلات متعددی بر می‌خورید.

عدم وجود راهکاری برای یکپارچه‌سازی کلیه سخت افزارها و فقدان مسیر مشخصی برای راه اندازی سیستم کنترل تردد و بازرسی یکی از مشکلات بارز این حوزه می‌باشد. در واقع شناخت عملکرد دستگاه‌ها، نحوه ارتباط‌دهی به نرم افزار، اطلاع از آخرین تکنولوژی‌های موجود در آنها و گستردگی تجهیزات کنترل دسترسی و بازرسی، نیازمند دانش فنی و کافی برای یک سازمان می‌باشد. این امر در بسیاری از موارد از عهده واحدهای امنیتی و حراست در یک سازمان خارج می‌باشد. چرا که تنها شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی کنترل تردد و بازرسی توانایی هماهنگ‌سازی و ارتباط‌دهی تخصصی را خواهند داشت.

یکپارچه‌سازی سیستم کنترل تردد و بازرسی در یک سازمان چه اهمیتی دارد؟

کنترل دسترسی

با همه این توضیحات اساسا یکپارچه‌سازی سیستم کنترل تردد و بازرسی در یک سازمان چه تفاوتی با حالت دیگر آن بدون داشتن هدف مشخص دارد؟

فرض کنید در یک نهاد امنیتی و یا مکان پرترددی همچون فرودگاه بعد از تهیه بهترین تجهیزات سیستم کنترل دسترسی و بازرسی،‌ زمان استفاده از ابزار مورد نظر رسیده است. اما در این لحظه متوجه می‌شوید دستگاه کنترل تردد مورد نظر با عملکرد قفل‌های الکتریکی یا گیت‌ها هماهنگی ندارد. از طرفی امکان عدم تطابق نحوه عملکرد هریک از سخت افزارهای کنترل تردد همچون گیت و ریدرها با نرم افزار و سیستم عامل‌های موجود در سازمان وجود دارد. در این شرایط اهمیت انتخاب یک راهکار مرتبط برای یکپارچه سازی کلیه سیستم مشخص می گردد.

گاهی استفاده از همه محصولات موجود از یک برند، پاسخگوی نیاز سازمان شما نخواهند بود. از سوی دیگر در صورت عدم هماهنگی راهکار مورد نظر با سیاست های آن سازمان، قطعا به هدف اصلی نخواهند رسید.

دستگاه حضور و غیاب

گروه پادیس ارائه دهنده راهکارهای جامع به سازمان‌های بزرگ و کوچک با طراحی فرآیندهای سیستم کنترل تردد و بازرسی می‌باشد. این برند موفق به طراحی و ارائه خدمات ویژه ای به کاربران خود شده است. یکپارچه‌سازی و تنوع محصول از برندهای مختلف و مطرح دنیا از امتیازات پادیس می‌باشد. با تکیه بر این قابلیت امکان اجرایی کردن سیاست امنیتی و مدیریتی یک سازمان را فراهم می‌کند.

سخن آخر :

هر سازمان با توجه به سیاست‌ها و اهداف خود جهت کنترل تردد ، بازرسی افراد و افزایش نظم و امنیت روش‌های مختلفی را در پیش می‌گیرد. اما اگر هنگام انتخاب سخت افزار، نرم افزار و یکپارچه‌سازی آنان نتواند مسیر مشخصی ترسیم کند و یا بدون دانش و مهارت کافی، به تنهایی اقدام به این امر نماید، با مشکلات متعددی روبرو خواهد شد. در واقع راهکارهای ارائه شده از سوی متخصصان حوزه کنترل تردد و بازرسی می‌تواند به عنوان نقشه راه، نمایان‌گر تعداد سخت افزار مورد نیاز و نرم افزار هماهنگ با آن باشد. هیچ‌گاه برای افزایش امینت یک سازمان، خود را به استفاده از یک روش محدود نکنید. همواره با تکیه بر راهکارهایی برگرفته از دانش و تجربه کارشناسان، امکان هدایت و تخصیص بودجه و تهیه تجهیزات وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه، راهکارهای اختصاصی پادیس را مورد بررسی قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. وارد کردن اطلاعات زیر جهت برقراری تماس و پاسخگویی الزامی است